Nézzünk egy konkrét példát! Egy kedves vevőnktől kaptuk az alábbi levelet.
Elkészült a kerítésünk betonszerkezete, és az oszlopok közti távolságokat sikerült átlagosan 205 cm-re egységesíteni – mindegyik oszloptávolság egyforma lett. Emellett kialakítottunk egy 350 cm széles kapunyílást. A kerítésmezőkre nyolc, a kapura pedig tizenkét antracit színű, zártszelvényes alumíniumelemet terveztünk.
Papíron gyors vázlatot készítettünk, majd nekivágtunk az országnak, és négy alumíniumprofil-kereskedőt kerestünk fel. A választásnál fontos volt számunkra a cégek honlapja, a vásárlói értékelések és a kiszolgálás minősége. Az első helyszínen azzal szembesültünk, hogy bár rendelésre méretre vágják a 600 cm-es szálakat, a leeső darabokat is ki kell fizetnünk – így két, 205 cm-es elem után 190 cm selejt maradt, melyet nem tudtunk felhasználni. Ráadásul a gyártási határidő 4–6 hét lett volna.
Végül a váci Alphagate csapata mellett döntöttünk: bár impozáns bemutatóteremük nincs, rendkívül kedvesek és segítőkészek voltak. Meglepő módon 10–30 %-kal kedvezőbb árajánlatot kaptunk, és a tulajdonos az első pár percben tisztázta, hogy náluk centiméter alapon történik az értékesítés, a maradék anyag pedig az ő problémájuk. A korábban már elkészült úszókapuhoz is professzionális megoldást ajánlottak – amit az előző két kereskedő lehetetlennek tartott –, ráadásul az anyagot egy héten belül szállították ki.